Nattens äventyr!



Efter att ha failat med att rädda Yvonne från otrevligt sällskap, så cyklade jag dit för att försöka täcka över min frånvaro. Vi snackade en massa lajv och det otrevliga sällskapet såg på film.
När jag hade varit där i flera timmar, beslöt jag mig för att cykla hem igen och satte mig på cykeln och trampade iväg. När jag nästan hade kört ut från gården, inser jag att min väldigt långa kjol har trasslat in sig i bakhjulet. Jag förstod dock detta Lite för sent... Och självklart ramlade jag omkull.

Aj.


Jag kom upp på fötter relativt snabbt, men hade en väldigt begränsad rörelseradie. Så efter att ha snurrat och försökt hitta någon avigasida på det hela, så lyckades jag komma i en position där jag kunde sitta bredvid bakhjulet för att därefter försöka slita loss kjolen.

Kjolen är, tack gode gud för det, sydd i etapper. Vilket gör att man kan slita loss en etapp utan att hela kjolen går sönder. Vilket jag också gjorde.
Men för att slita sönder den var jag tvungen att använda hörn(hugg?)tänderna och det enda jag kunde tänka var "Vore jag gangrel så skulle det här gå enklare..:"
Men jag slet sönder det, drog därefter bort kjolrester och fick mig en lite kortare kjol i precis samma modell som tidigare. Etappkjolar is teh shiet.

När jag kom hem var jag svettig och det rann blod ifrån min panna, vilket var ascoolt.

Och ja, det var min kväll.
Hur var din? :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0